top of page
Szerző képeLakatos-Tóth Olivér

Késnek az új gépek, mit jelent a Ryanair számára?



Az ír székhelyű Ryanair, Európa egyik vezető "fapados" diszkont légitársasága, komoly nehézségekkel néz szembe a Boeing 737 MAX repülőgépek átadásának késése miatt. Ez a késlekedés jelentős hatással van a légitársaság működésére és terveire, hiszen a flotta bővítése és megújítása elengedhetetlen a versenyképesség megőrzése érdekében.


A Boeing 737 MAX repülőgépek fontos szerepet játszanak Ryanair flottájának bővítésében. Az új gépek nemcsak nagyobb kapacitást kínálnak, hanem üzemanyag-hatékonyságuk révén csökkentik a működési költségeket és a környezeti terhelést is. A késések miatt azonban a légitársaság kénytelen újragondolni bővítési terveit, ami befolyásolja a menetrendek tervezését és a járatok számát is.


 

Az InteractiveBrokers Campus ingyenes webinárjai hasznos lehetőséget biztosítanak a befektetők számára, hogy különböző témákban jó beszélgetéseket és előadásokat hallgassanak meg.

 

A gépek késedelmes átadása pénzügyi szempontból is megterheli a Ryanair-t. Az új gépek bevezetésének elhalasztása miatt a cég magasabb üzemanyag-költségekkel és karbantartási költségekkel szembesül a régebbi repülőgépek használata miatt. Emellett a növekvő kereslet kielégítése érdekében bérelniük kell más gépeket, ami további kiadásokat jelent.

Az új repülőgépek bevezetésével tervezett új útvonalak és járatsűrítések megvalósítása késik, ami negatívan hat a cég növekedési ütemére és piaci részesedésére. A menetrendek és kapacitások tervezésében is nagyobb rugalmasságra van szükség, hogy a váratlan helyzetekhez alkalmazkodni tudjanak.


Az új repülőgépek bevezetésével tervezett új útvonalak és járatsűrítések megvalósítása késik, ami negatívan hat a cég növekedési ütemére és piaci részesedésére. A menetrendek és kapacitások tervezésében is nagyobb rugalmasságra van szükség, hogy a váratlan helyzetekhez alkalmazkodni tudjanak.



Ryanair a közelmúltban rendelt 300 Boeing 737 MAX 10 típusú repülőgépet, amelyből 150 darab biztos megrendelés, és további 150 opciós rendelés. Ezek az új gépek 228 üléssel rendelkeznek, ami 21%-kal több ülést jelent, mint a jelenlegi Boeing 737-NG flottájuk, amely 189 üléssel bír.


1. Ülések száma egy gépen:

   - Boeing 737 MAX 10: 228 ülés

- Jelenlegi Boeing 737-NG: 189 ülés

   - Különbség: 228 - 189 = 39 ülés/gép


2. Teljes kapacitás növekedése:

   - Új gépek száma: 300

   - Teljes új ülések száma: 300 * 39 = 11,700 ülés


Az új Boeing 737 MAX 10 gépek 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a jelenlegi Boeing 737-NG gépek.

 

Nyiss MEXEM befektetési számlát az Osztalékra Hangolva ajánlásával, és kapj 20 dollár értékű törtrészvényeket! Kattints a képre!

 

Comments


OsztalékraHangolva

© 2023 Enigma Fund Management

Bármi kérdésed felmerült?

Keress minket bátran!

bottom of page